السبت، 19 أبريل 2008

عتاب؟؟؟




عتاب..؟



ياللى إنت جاى بتقوللى قريت البوست يا عم



هوه البعــيد يعنى يا اخويا ده ما عندوش دم



علشان يجرح كده فى الناس وف أشعـــارهم



طب جاى بتعلق ليه ف بلوجى وليه مهتم ؟






أصل اللى بيسرق مجهود غيره ده يبقى حمار



بقــى زى الكــلب اللـى مرابـط عنـد الجــــزار



مســــتنى يحــن ويرمــى له حتـــة عضـــمة



آهى عضـــمة لكن بالنســبة له زى الكافيـــار






ممكن أوقــات بتشــوف كلمة قلمى راصـدها



لكن مش ممكن يعنى باكون برضه قاصدها



واللى بيقــرا دايمــا مش زى اللــى بيكتــب



مش كل ما هتشوف بقى كلمة تييجى صايدها






ده توارد فكر وصورة ومعنى..دى منظومة



وانا كده لله راح اقــولك بقى على معـلومـة



انا عازرك طبعا.....بس أقولك على حـاجة



(الذمة..خلاص..حصلت على لقب...(المرحومة



72 قول رأيك:

Empress appy يقول...

يا نهار انت هزئته ليه كده مين عمل كده بس
تصدق موضوع بيقرف ويضيق السرقه ده
بس بلاش تشبيه بحيوان
معلش قولى عليه وانا اضربه

صحفية روشة يقول...

تانى تعليق يا ماااااااااااان
هلف وارجع تانى

صحفية روشة يقول...

بص انا حاسه ان الذنب عليا انى نزلتك فى لوحه الشرف قامت البنت المصريه تقريبا والله اعلم قالت ان اشعارك هى اشعار احمد نجم
انا اسفة والله
وكان فى شويه تسرع من البنت المصريه
لكن بردة اشعارك بتمتعنى

مواطن مصرى نايم يقول...

تمام الله ينور
احلى رد
و جاى فى الصميم
سلامى ليك يا باشا
و فكك من اى تعليق ميعجبكش

واحد من البلد دى يقول...

appy..على فكرة أنا ما قصدتش حد معين..أنا قصدى على كل من يسرق إبداع غيره..وأنا مبدأى(أن تصاحب مبدعا خيرا لك من أن تسرق إبداعا)..وكلنا يا عزيزتى..مبدعين فى مجال ما..ولكن قليلون من يعرفون أنفسهم...أسعدنى حرصك على المشاركة.دمتى صديقة

واحد من البلد دى يقول...

صحفية روشة...لا تشعرى بالذنب أختاه..إن حرصك على نزول تدوينتى فى لوحة الشرف هو شرف لى ...ولا يعيبك حرصك على مجاملة الأصدقاء...وأنا بقدر ما أغضبتنى التعليقات التى تنسب شعرى إال العملاق أحمد فؤاد نجم..بقدر ما تسعدنى جدا وتضيف أوسمة إلى صدرى ..دمتى غاليتى متواصلة

واحد من البلد دى يقول...

مواطن مصرى نايم..لا أستطيع أن أهمل تعليقاوأحب أن أضع الأمور فى نصابها..(إيه رأيك فى نصابها دى)هههههههههه إنت إبن إختى وعارفنى يا حبيبى..سلام يا سكر

بنت مصريه يقول...

بيتهيألى عيب قوى انك تنعت حد بالكلب وازا كنت زعلان منى فى شىء لايعطيك ادنى حق انك تشتم لان ده مش اسلوب لاى تفاهم وعلى العموم ربنا يوفقك

بنت مصريه يقول...

انا اسفه يا استازنا انا مش بحب ازعل حد منى واتمنى تنورنى وتكتب كل التعليقات اللى انت عايزها اشتم براحتك يا عم بس متزعلش منى
بالله عليك يا سيدى ماتزعلش يا سيدى هو احمد فؤاد نجم ييجى جمبك ايه هههههههههههههه
على فكره انا مستنيه ردك على الكلام ده لانى انا كمان اتضايقت منك وزعلت قوىلما قولتلى انك سمعت كلامى قبل كده

واحد من البلد دى يقول...

الغالية.بنت مصرية..إنتى فهمتى غلط..لأن الأخ مشربية هو من نعتنى بالكلب عندما قال فى تعليقه لكى(الكلاب تنبح والقافلة تسير)..فأنا كنت أذكره بأنه سبنى دون سبب كنوع من التأنيب لكننى لا أسب أحدا مطلقا وعندما قلت أننى قرأت كلامك قبل ذلك.فقد أوضحت لكى أننى قرأته عندك أنتى وأرجو أن تقرأى تعليقى فى مدونة الأخت(صحفية روشة)..سأظل متواصلا معكى دائما...دمتى صديقتى

bastokka طهقانة يقول...

كلمات رائعة و معبرة فعلا عن حالة الجوع الفكري و التقام اي جديد للاتهام و النشر بغير حق


اوروفوار

واحد من البلد دى يقول...

بنت مصرية...الكلب الذى أقصده فى قصيدتى ..ليس شخصا بعينه.فأخلاقى لا تسمح لى بذلك..ولكننى قصدت كل من هو سارق لإبداع غيره..أردت فقط أن أوضح..دمتى صديقة

واحد من البلد دى يقول...

الغالية.طهقانة..أعتقد أن هذا هو السبب الذى منحكى لقب طهقانة..دمتى متواصلة

بنت مصريه يقول...

على فكره مشربيه ده انسان محترم جدا بس هو يمكن بيقدرنى شويه انا اسفه معلش للمره العشرين
ويارب ماكنش من الاعداء
هههههههههه

واحد من البلد دى يقول...

بنت مصرية..طبعا إنتى قاعدة دلوقتى أمام الكمبيوتر و فاضية..زى حالاتى (آحيانا قليلة)..وأنا أحب أن تكونى صديقتى..وإن تأخرت فى الردود بعد الآن ...بيكون لأنى ساعات باكون مسافر بالأسبوع وما بحبش أقعد على النت غير فى البيت..وإنتى مش محتاجة تعتذرى..كفاية حرصك على التعليق باستمرار..ولى الشرف أن تكونى صديقتى...مبسوطة..وبالنسبة للأخ(مشربية)فقد صار صديقا أيضا..دمنا أصدقاء

*سمر* يقول...

جميلة جدا ..ومعبرة بجد عن الموقف ..بس هو مين الى عمل كده ..ما علينا ..
اهم حاجه انك مبدع ..حتى فى هجاء السارقين :)

والسلام ختام

صحفية روشة يقول...

اه على فكره انا و واحد من البلد دى اتصالحنا كان فيه سوء تفاهم هو اللى عمل القلبه دى
الشيطان بقى تقولى ايه
ابن لزين وانا بقدم اعتزارى ليه فى مدونتك
لانى محبش حد يزعل منى
دة الكلام اللى بعتتهولى بنت مصرية
اظن كدة بقة خلاص
صافيه لبن
حليب يا اية؟

Zianour يقول...

باقولك وماتزعلش مني : لا تهدر طاقتك في معارك لا تستحق وانا فهمت كده انه رد خاص جدا لحد هو عارف نفسه.ز عموما الموهبة واضحة وربنا يسدد خطاك
وشكرا على مرورك الكريم..
زيانور

Yasser Hussein يقول...

أيه يا عم ده
شعر ده ولا خناقة
:)
كبر دماغك ... لوعايز تحافظ على حقوق الملكية .. أكتب اسمك الحقيقي على شغلك

خالص تحياتي

واحد من البلد دى يقول...

زيانور..أنا لا أهدر طاقتى ..بس والله أنا لا أحب أن يفهمنى أحد غلط..وحبيت أرد بقصيدة تكون هى أبلغ رد...أشكر لك مرورك وتضامنك..دمتى أختا غالية

واحد من البلد دى يقول...

المبدع.ياسر حسين..والله يا آخى الموقف أستفزنى آوى..تصور أنا بقالى كتييييييير باكتب وعمر ما حد قاللى أنا قريت الكلام ده قبل كده..عموما إحنا إتصالحنا(أنا ومن قال لى ذلك)..وإنت خدتنى فى الكلام.ونسيتنى أرحب بيك يا جميل...مرورك شرفنى ونورنى

واحد من البلد دى يقول...

صحفية روشة...خلاص يا جميل..حليب يا إشطة...وأشكرلك تدخلك ..يا صديقتى العزيزة

واحد من البلد دى يقول...

الجميلة..سمر..ربنا يخليكى ..وما اتحرمش ابدا من وقفتك جنبى يا باشا...منورانى

بنت مصريه يقول...

حليب يا قشطه يا صحفيه انتى جادعه بجد انك بتحاولى تصلحى
ومعانا عالخط ربنا يكرمك

مجداوية يقول...

السلام عليكم اخى الكريم

انت موهـــــــــــــــــــــوب


كلامك غاية فى الجمال
وأول مرة أدخل مدونة شعر وأقراها كلها فكلامك سلس وغير ممل ودمه خفيف وجرىء وكلام موزون ومفهوم وله فكر عالى وبسيط وخطير ومن كل ما سبق اذن أنت

موهــــــــــــــــــــــــــوب

تحياتى وتقديرى

واحد من البلد دى يقول...

مجداوية...هذا الإطراء أنا لا أستحقه..تعليقك أخجلنى بشدة..دمتى متابعة وصديقة

بطوط حبوب يقول...

انا قلقت قبل ما اقرا الكومنات
كنت هكتبلك هم وصولولك
"حراميه فى بلوجر "
اصل اكتر من واحد كتب عنهم
ربنا يبعدهم عنا
ودمت لنا مبدعا

واحــ الفكر و القلم ــة يقول...

كلمات جميلة والله بغض النظر عن الموقف " طالما انتهى على خير الحمد لله "
بس عموما
عجبنى اوى
ده توارد فكر وصورة ومعنى..دى منظومة


وانا كده لله راح اقــولك بقى على معـلومـة


انا عازرك طبعا.....بس أقولك على حـاجة


(الذمة..خلاص..حصلت على لقب...(المرحومة



فعلا الذمة حصلت على لقب المرحومة
ربنا يرحمها ويحسن اليها


دمت بخير اخى مبدعا

سالى

واحد من البلد دى يقول...

بطوط حبوب..متشكر يا جميل على تعليقك..بس أنا ماوصلش عندى حرامية...لأ..ده انا اللى كنت متهم بالسرقة...نورتنى يا باشا

واحد من البلد دى يقول...

Om Dodo 7abiby..شكرا جدا على مرورك الدائم...دمتى مساندة لى..تحياتى لكى

مشربية يقول...

مش هاقول غير برافوا عليك انك بتحول المواقف لاشعار و دة نفس الكلام اللي قلتلة لبنتت مصرية قبل كدة و انا بالنسبة لي دي بتكون شطار انك تحول موقف او اي حاجة سواء حلوة او وحشة الي الاجاب استمر و احنا معاك
و متشكر قوي ثاني مرة

واحد من البلد دى يقول...

العزيز..مشربية..أشكر لك مرورك الدائم..زيارتك أسعدتنى

اهو ده عيبه يقول...

فعلا عندك حق
مشكلة ان حد ياخد مجهود وابداع غيره ويضيفه لنفسه

موناليزا يقول...

اهو ده الكلام
بجد الموضوع اتنشر بطريقة فظيعة ايوة كده يستاهل

Tamer Nabil Moussa يقول...

اولاا / كلمات جميلة بجد وفكرة البوست رائعة


عارف صوابع ايدك مش زى بعضها

وفى ناس مخها صغير

ربنا يوفقك

فى انتظار جديدك
تحياتى

Gannah يقول...

اخى الكريم
حصل خير يا جماعة روقوا و صلوا على رسول الله
احنا دايما بنتسرع فى احكامنا و لا يجب ان نتهم احد بدون دليل فكلمة سرقة كلمة كبيرة حتى لو كانت سرقة فكرية
على العموم انت رديت رد عملى بقصيدة مناسبة جدا
منتظرة زيارتك لمدونتى
تحياتى

واحد من البلد دى يقول...

أهو ده عيبه...
مرورك مشكور .وإن حد ياخد إبداع غيره..نقول عليه.إييييييه(هو ده عيبه)دمت صديقى
ـــــــــــــــــــــ

موناليزا..
والله ما كنت عايز اكتب كده..بس أعمل إيه.حطى نفسك مكانى..نورتينى
ـــــــــــــــــــــ
تامر نبيل..زيارتك الأولى تستحق ترحيب خاص..مرورك مشكور أخى..أرجو دوام التواصل..
ــــــــــــــــــــ
جنة...
مش بزمتك ده أبلغ رد...شكرا لمرورك يا جميل..انا رايح حالا اهوه لمدونتك

واحد من البلد دى يقول...

هوه ده عيبه..
أكرر إعتذارى عن خطأى فى التعليق..
تقبلى آسفى ...دمتى صديقة للمدونة

دعاء مواجهات يقول...

انت تقصد مين قولى بس
وانا اخدلك حقك


تحيااااتى

وخف شوية

الفارس الملثم يقول...

هههههههههههههه

انا بالنسبة ليا مشفتش حد سرق مني حاجة , امتي الواحد يشتهر ويتسرق كدههههههه

انت بجد من اكتر الناس اللي بتكتب شعر سياسي وعامي قوي جدا ومتميز جدا

تحياتي
محمد

واحد من البلد دى يقول...

دعاء مواجهات..شرفنى مرورك و تعليقك....بس أنا أحب أوضح لحضرتك إنى أنا اللى أتهمت بالسرقة ..فحبيت أرد رد عملى على من يتهمنى بقصيدة تبين رأيى فى من يسرق مجهود غيره...سلامى ليكى

واحد من البلد دى يقول...

الفارس الملثم...دايما منورنى كده..وبتخجلنى بتعليقك...تسعدنى صداقتك

اوعى تفكر يقول...

على فكره اشعارك جميله جدا
وهدى اعصابك يا عم شويه
ومضايقش نفسك
بدل ما كنت تكتب
كل ده
كنت تكتب
اللى بيسرق هيخش النار
شفت سهله ازاى

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

السلام عليكم
الحمد لله انا مسرقتش حاجة انا برئ يابيه وتحياتى لك كلماتك جميلة واسلوبك لذيذ

واحد من البلد دى يقول...

رئيسة حزب الأحلام..أنا جيت أفتح البلوج بتاعى ..؟؟لقيته منور زيادة عن اللزوم..وبعدين لما شفت تعليقك عرفت السبب...نورتينى بجد

ftafeet يقول...

حلوه اوى بجد بس تصدق بجد حاجه تضايق اوى ان حد ياخد مجهود حد


حلوه اوى المدونه بتاعتك


باااااى

نوناااا

ناجي العلي 2000 يقول...

ااااااااااااااااااه المدونين وقعو في بعض

بس بغض النظر .... القصيدة جامدة
زي ماعودتنا

Yuki يقول...

أول مرة ادخل مدونتك ..

كتاباتك كلها جميلة اوووى ما شاء الله

ربنا يبعد عننا كلنا الحرامية ..
لأنها بجد بتبقى حاج تنرفز اوى لما حد ياخد افكار حد تانى و ينسبها لنفسه ..

تحاتي ليك و اكيد هزور مدونتك تاني

أشرف حمدي يقول...

أنا أغيب عن المدونة يومين أرجع ألاقي الدنيا مقلوبة ؟
بصراحة انا مش عارف التفاصيل ، بس أكيد صاحب المشكلة مايستاهلش أشعار حضرتك العظيمة
مع خالص حبي واحترامي وتقديري

Soooo يقول...

ايه يابن خالي مين اللي سرقك
قولي قوام على فكر يضايقك
وانا اجيبه من قفا اهله
واقولو في ثانيه يرجع حقك
----
يابن خالي اللي بيسرق ده مش فاهم
فاكر نفسه صايع ولافف وهارش وشامم
مع انه لو فكر شويه لوحده بعقله
هيلاقي انه اهبل وعلى نفسه ضاحك وخامم
----



سلامووووووووووووووووز

ابراهيم يقول...

شكلك اتقرصت ربنا يكون في عونك
ادعوك لزياة مدونتي

جيهان علي يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

موفق جدًا في كلماتك
وفعلا من يكتب يختلف تماما عن من يقرأ
ولو كل واحد عرف اللي بيكتب بيتعب ازاى كي يخرج شيء ما يريد التحدث عنه لما سرق مجهوده ابدًا

Unknown يقول...

اخى العزيز

اشك انك من البلد دى

انت اكيد من البلد التانية

معقول واحد شاعر زيك يقول حمار وكلب وحاجات من دى فى كلماته الجميله حتى

لو اغضبك البعض لابد ان نترفع عن الرد على هؤلاء
ولا انا غلطان ؟

ارجوك لا تغضب منى فانا صريح وبصراحة كنت ناوى مكملش بعد كلمة حمار بس ربنا ستر علشان استمتع بما كتبت
شكرا لك واتمنى ان نتواصل دائما

وسعيد بزيارتى لمدونتك

واحد من البلد دى يقول...

فتافيت.
شكرا للمرور والكلام الجميل ده ..دمتى صديقة
ـــــــــــــــــــــــــــ
ناجى العلى.
المدونة نورت يا جميل.مرورك أسعدنى
ـــــــــــــــــــــــــــ
yukiأتمنى أن تدوم زيارتك..وتشرفينى أى وقت
ـــــــــــــــــــــــــــ
أشرف باشا
والله أنا مش مصدق عنيا..بس يا ترى قريت كل البوستات اللى فاتت حضرتك..دول بهدلونى من بعدك يا باشا...مرورك أسعدنى
ـــــــــــــــــــــــــــ
soooooo
مش عارف فيه إيه والله...شوية واحد يقولك إن إنت دمك مش خفيف وإنه بيضيع وقت سيادة جناب حضرته فى مدونتك...وواحد يقوللى إن الشعر ده مش بتاعك...مش عارف آخرتها إيه...؟؟؟يارب ما يطلعلناش واحد زى عماد حمدى فى الخطايا ويقوللى إن حسن يوسف هو اللى إبنى...مرورك يشرفنى يا باشا

واحد من البلد دى يقول...

إبراهيم.
أنا رايح حالا لمدونتك..شرفتنى يا جميل
ـــــــــــــــــــــــ
جيهان على.
مش عارف أقولك إيه على كلامك الجميل ده..نورتى المدونة
ـــــــــــــــــــــــ
حسن توفيق.
أنا ما غلطش فى حد على فكرة الهجاء ده مش لحد معين..ده لأى واحد بيسرق مجهود غيره...وبالنسبة للألفاظ..لو حضرتك إتضايقت..أنا آسف..بس لو تكرمت وقريت الزجل بتاع أستاذنا وعمنا بيرم التونسى أو أحمد فؤاد نجم...حتلاقيهم بيكتبوا ألفاظ أسوء من كده بكتييييييير..والزجل ألفاظه غير الشعر إطلاقا...لأنه كلام(عامى).وألفاظ العامة تختلف من شخص لآخر(أى أنها لا يوجد فيها ثوابت ..كاللغة العربية)...دمت زائرى وصديقى

صحفية روشة يقول...

اول مرة هطلب زيارة محتاجه جدا جدا اجابات على البوست الاخير بمدونتى
شكرا

rovy يقول...

كلمات جميله و حتى فى عتابك فنان
جميل قوى الشعر لما نوظفه فى مكان
خصوصا موضوع البوست والسرقه والضمير اللى غاب او نام ويارب تصحيه كلماتك
اسعدنى مرورى ودمت بخير
خالص تقديرى وتحياتى

rovy

إخوانى حتى النخاع يقول...

كلمات حلوة يا باشا ....


بس صحيح ..بتاعت التنبيه الى فوق

هيأخذ كام سنة سجن الى هينقل ؟؟!!

ههههههههههه

تشكر ياباشا للبوست الحلو دا

ابقا تعالى شوف أول بوست بعد الحداد

أخووك

واحد من البلد دى يقول...

صحفية روشة.
أنا رايح حالا لمدونتك..وأنا أقدر أتأخر يا جميل
ـــــــــــــــ
Rovy.
أنا كان لازم أزورك لأنك من أصدقائى الأعزاء..فلا داعى للشكر..نورتينى يا سكر
ــــــــــــــ
إخوانى حتى النخاع.
أنا مش عارف العقوبة إيه؟؟؟بس إنت بالذات أنا مطمئن من ناحيتك...الإخوان مش حرامية..سلام يا باشا

رصيف نمره خمســــــه يقول...

فعلا حكاية السرقة دى تخنق
ولكن
اكيد بنت مصرية غلطانة انها علقت بالطريقة دى كان المفروض تكتب اللينك وتقول هنا مسروقلك شعر بس متعلقش بالطريقة دى وعلى فكرة لانى بعزك من اول مرة دخلت مدونتك ودايما اول مدونة بفتحها اشوف اخبارها ايه انى مرضتش ادخل عندها او اعلق على الرغم انها معملتش فيا حاجة وحشة بس حسيت ان واجب عليا انى معلقش عند مدونة اساءت فى تعبيرها عنك ده لانها ممكن كانت تسئ لاى مدون مش انت بس
ولكن برده
هى اعتزرت كام مرة وده كفاية واقبل اعتزارها اوك

انما انت بقة محدش يقدر يجى حمبك امل المدونين الجدعان فيــــــــــن

ودمت المدون المصرى اللى مالبلد دى

تحياتى

MAKSOFA يقول...

تعرف السرقه دي في كل حته عيني عينك أنت مره واحد عمل مدونه كامله بأسمي بس بالعربي ونقل بوستاتي وبقي يدخل يشتم في البلوجرز كله بأسمي

واحد من البلد دى يقول...

رصيف نمرة خمسة.
ماتعرفيش تعليقك أسعدنى إزاى..وعرفت إن ورايا(آنسات)ههههه.لكن بنت مصرية هى دلوقتى صديقة عزيزة..والموضوع كله كان سوء تفاهم-وليس سوء فهم-بس أنا كده إطمئنيت على نفسى وعرفت إن ورايا مدونيين ياخدولى حقى...متشكر يا جميل على الكلام الأجمل...دامت صداقتك

Desert cat يقول...

ده مين اللى عمل كل ده
والله النت ده لامم بلاوى مع كامل احترامى للناس المحترمة
تلاقى واحد معندوش دم داخل يشتم فى الناس ويرمى بلاه عليهم والجميل انه بيدخلك بانونيمس
ربنا يشفى يارب
معلشى ياباشا كلنا لها انت مش شوفت اللى جرى عندى ولا ايه
عموما كله خير
وانا اسفه لعى اى سوء فهم والله انا كنت بتسفسر بس على معنى الكلمة
صافيين ؟؟؟؟؟؟؟؟

واحد من البلد دى يقول...

مكسوفة.
أنا عايز أعرف والله هما بيعملوا كده ..لييييييييه؟؟؟؟؟عموما زيارتك نورتنى..دمتى صديقة

MAKSOFA يقول...

ناس مريضة بعيد عنك

Ahmed Mubarak يقول...

شاور عليه يا مصري وانا هضربهولك بالرصاص .. الي فكر يمد ايده على افكار واحد غيره

ولا تزعل نفسك ياحبي

Bongo يقول...

حلووو جدا الشعر

و المدونة كلها ما شاء الله جامده جداا

ربنا يوفقك ,,

اول زيارة و ان شاء الله مش الأخيرة

سلام

بنت مصريه يقول...

بجد تعجز الكلمات عن وصف هزه الابيات
اقول ابداع ولا سكر نبات
ولا التمايل ف النغم بين الابيات ورقه الاحساس ف القافيه بالزات
ايه رأيك تيجى ننسى اللى فات
ونرجع تانى زى الاخواتولا هى يعنى كانت خالتى وخالتك واتفرقوا الخالات
يا عم يلا محدش واخد منها حاجه كلنا ف الاخر اموات
ولينا الجنه ازا نسينا اللى فات
ونعيش كلنا تانى ف تبات ونبات
وليك منى خالص التحيات

واحد من البلد دى يقول...

مكسوفة.
متشكر جدا على الزيارةو التعليق..دمتى صديقة..
ـــــــــــــــــ
أحمد مبارك..
إنت صديق عزيز وكل حاجة و ربنا ما يحرمنيش من مساعدتك..وده العشم برضه..بس أقولك على حاجة.؟؟؟نفسى تخلى إسمك (أحمد...و..بس)أصلى متعقد..هههههههههههه تحياتى ليك
ــــــــــــــــ
بونجو..
المدونة نورت يا باشا ..وفى إنتظار المزيد من الزيارات
ـــــــــــــــــ
بنت مصرية.
إيه يا جميل الشعر الحلو ده.؟إنتى كده حتخلينى أقفل المدونة وأحول عليكى كل الأصدقاء بتوعى...إنتى مش صديقة وبس ...إنتى من أغلى الأصدقاء

مشربية يقول...

يا حبي انا موجود و مستني الجديد و ربنا يقويك انشاء الله

واحد من البلد دى يقول...

قطة الصحراء.
آسف إنى ما ردتش عليكى بس والله ما أخدت بالى أصلى كنت متنرفز...تحياتى يا جمييييل و دايما كده منورانى

د/اجدع بنوته يقول...

مبدئياااااااااااا

الكلام زى العسل طبعا

لكن مش ممكن امشى م غير بجد

مارفع القبعه ليكم واحد واحد

واحد م البلد دى

بنوته مصريه

صحفيه روشه

لانكم بسم الله ماشاء الله

ربنا يباركلكم مثال جيد ع التربيه الجيده فعلا وخارجين م بيت طيب

وعندك سلام نفسى رهيب حتى ف حل مشكلاتكم

تحياتىىىىىى